Мої напрацювання

Міська постійно діюча виставка
 «Сучасна освіта міста Новограда - Волинського 2016»

Номінація:   збірник тестових завдань з української літератури




Тема :Тести з української літератури для учнів
                                   6 класів



                                              Упорядник:
                                       Бойко Світлана Миколаївна,
                                                         учитель української мови та літератури                                                                                                    
                            Новоград-Волинської  
                                                             загальноосвітньої школи І-ІІІст. №10
                                             художньо-естетичного профілю

            
                                                      
                                                                    
                        


                                                     2016 р.

ПІП, посада: Бойко Світлана Миколаївна, учитель української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Дата народження: 18.05.1983р.н.,
спеціаліст, 2006р.
Новоград-Волинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів школи №10
Художньо – естетичного профілю.



      Рекомендовано вчителям  української літератури та учням 6 класів

Новоград-Волинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів школа №10  художньо-естетичного профілю


Упорядник: учитель української мови та літератури
ЗОШ І-ІІІ ступенів №10 художньо-естетичного профілю,
Бойко Світлана Миколаївна

У посібнику представлені  тести,  які дають змогу вчителеві динамічно визначити рівень засвоєння учнями змісту творів, активізують пізнавальну активність школярів, сприяють об’єктивності під час оцінювання навчальних досягнень. 
Дані тести вчитель може використати на різних етапах уроку (під час перевірки домашнього завдання, засвоєння нового матеріалу, самостійного опрацювання учнями програмових творів та ін..)





Схвалено методичною радою школи. Протокол №2 від 30.11. 15н.р




м. Новоград-Волинський

2016



Зміст
 
Вступ……………………………………………………………………………………………………4
Книжка в житті людини
 
Мандруємо сторінками книги століть ……………..………………………………5
Співучий світ українського народу
 
Пісні літнього циклу……………………………………........................................7                                          
Пісні зимового циклу……………………………………......................................9
Веснянки. Колискові пісні ………………………………………………………………..11
Пісні літературного походження. Пісні – гімни.
 
Стрілецькі пісні…………………………………………........................................13
М. Вороний. Поема «Євшан – зілля»……………………………………………….15
Т. Шевченко. Поезії…………………………………………………………………………..17
І. Калинець. Поезії……………………………………...…………………………………….19 
В. Винниченко. «Федько – халамидник»………………...........................21
В. Нестайко. «Тореадори з Васюківки» І частина…….........................23
В. Нестайко. « Тореадори з Васюківки» ІІ, ІІІ частини........................25
 
Е. Андієвська. «Казка про яян»………………………...................................27
Я. Стельмах . «Химера лісового озера, або Митькозавр 
із Юрківки»……………………………………………............................................29
  
Л. Глібов. Байки…………………………………………………………………………………31
Висновки…………………………………………………………………………………………..33
Список використаної літератури …………………………………………………….34













                                                Вступ
  Важливою складовою реформування освітньої системи в України є запровадження зовнішнього незалежного оцінювання ( ЗНО) знань випускників загальноосвітніх навчальних закладів. Це сприяло широкому застосуванню тестових технологій у навчальному процесі. Вони дозволяють визначити рівень знань, умінь і навичок учнів.
 У посібнику представлені  тести  які дають змогу вчителеві динамічно визначити рівень засвоєння учнями змісту творів, активізують пізнавальну активність школярів, сприяють об’єктивності під час оцінювання навчальних досягнень. 
Тести на встановлення відповідності, на мою думку, є найбільше логічно виправдані в шкільний практиці. По – перше , формується уміння розпізнавати мовні явища й закономірності, по- друге , установлювати причинно- наслідкові зв’язки мовних явищ, по – третє, дають можливість перевірити ефективність засвоєння теоретичного матеріалу й засвоєння його на практиці.
Дані тести вчитель може використати на різних етапах уроку (під час перевірки домашнього завдання, засвоєння нового матеріалу, самостійного опрацювання учнями програмових творів та ін..) 
Завданням з вибором однієї правильної відповіді – це тестове завдання, яке має кілька варіантів відповіді, із яких учень має вибрати лише один правильний.
   Завданням цієї форми спрямовані на перевірку цілої низки знань, умінь та навичок.

















Книжка в житті людини 
Мандруємо сторінками книги століт
ь 

1.Піктографією називається спосіб передачі інформації за допомогою
а) звуків; б) малюнків; * в) букв.

2. Алфавіт виник у народів Малої Азії
а) на початку ІІ тисячоліття до нової ери;
б) в І тисячолітті до нової ери;
в) наприкінці ІІ тисячоліття до нової ери.*

3. Існують такі різновиди старих слов’янських абеток:
а) глаголиця та кирилиця;*
б) кирилиця; в) глаголиця.

4. Першим універсальним матеріалом для книг був
а) папір; б) папірус; * в) береста.

5.Розквіт культури, писемності й науки в Київській Русі пов’язаний з ім’ям
а) князя Ярослава Мудрого; *
б) князя Володимира;
в) князя Святослава.

6. Князя Ярослава назвали Мудрим
а) за вміле ведення переговорів з іншими князями;
б) за любов до книжок і науки; *
в) за допомогу монастирям. 
7. Літописання зародилося на Русі
а) в одинадцятому столітті;
б) у восьмому столітті;
в) в дев’ятому чи десятому столітті.*

8. Першим українським майстром книгодрукування був
а) Іван Федоров;* 

б) Анисим Михайлов;
в) Георгій Нарбут.

9. Перша друкарня була заснована у Львові
а) в 1572; б) в 1574; * в) в 1576.

10. Засновником українського «мистецтва книги» є
а) Єлисей Плетенецький;
б) Георгій Нарбут;*
в) Анисим Михайлов.

11. «Велика користь від навчання книжного … це джерело мудрості». Так писав
а) Нестор – літописець;*
б) Ярослав Мудрий;
в) Йоган Гутенберг.

12. У 2013 році світ
відзначав
а) 1000 – річчя слов’янської писемності;
б) 1200 - річчя слов’янської писемності
в) 1150 - річчя слов’янської писемності.*


Співучий світ українського народу
Пісні літнього циклу 
1.    Календарно – обрядові пісні поділяють на три цикли:
а) осінній, зимовий, весняний;
б) весняний, літній, осінній;
в) зимовий, весняний, літній.*

2. Русальні пісні супроводжують обряди слов’янських народів, що проводяться
а) наприкінці травня й на початку червня; *
б) наприкінці квітня; в) на початку липня.

3. Основою змісту русальних пісень і обрядів є
а) завершення збирання врожаю;
б) початок жнив;
в) хліборобські турботи, пошана до природи, до її
таємниць.*

4. Скільки загадок загадала русалочка панночці:
а) дві; б) три;* в) одну.

5. Русалка панночку залоскотала, бо
а) панночка не слухала русалку;
б) панночка загадок не вгадала; *
в) панночка заснула;

6. Купальські пісні виконують у найкоротшу ніч
а) проти 7 липня ;* б) проти 17 липня;
в) проти 27 липня.

7. У чому літувало Купайло?
а) у стрісі; б) у пір’ячку; в) у зіллячку.*

8. Жниварські пісні поділяють на три основні групи: 

а) русальні, жнивні, обжинкові;
б) зажинкові, русальні, жнивні;
в) зажинкові, жнивні та обжинкові.*

9. Основна тема жниварських пісень – це
а) тяжка, але почесна хліборобська праця,
побажання нового врожаю;*
б) захист людей і господарства від «нечистої сили»;
в) самоочищення від злих духів за допомогою води
й вогню.

10. «Котився віночок, просився додому» - це
а) метафора;* б) гіпербола; в) епітет.

11. Символом довершеної праці у жниварських піснях є
а) колосистий вінок; *
б) кущ жита, якого називали бородою;
в) весела пісня хліборобів.

12. До жниварських пісень відноситься народна пісня
а) «У ржі на межі»; б) «Ой вінку мій, вінку»;
в) «А сонечко котиться, котиться».* 










Співучий світ українського народу
Пісні зимового циклу 
1.    До зимового циклу календарно – обрядових пісень належить
а) купальські пісні; б) обжинкові пісні;
в) колядки та щедрівки.*

2. Колядки та щедрівки – це
а) пісні про тяжку, але почесну працю хліборобів;
б) величальні пісні з новорічними вітаннями
господареві, членам сім’ї; *
в) пісні на свято Івана Купала

3. Колядки виконують
а) перед Різдвом і на Різдво;*
б) перед Новим роком і на Новий рік;
в) у ніч проти 7 липня.

4. Щедрівки виконують
а) у ніч проти 7 липня;
б) перед Різдвом і на Різдво;
в) перед Новим роком і на Новий рік.*

5.У перший день Нового року з новорічним віншуванням ходять колядувати
а) хлопчики – посівальники;*
б) дівчата - посівальники;
в) чоловіки та жінки.
6. Які зимові свята згадуються у колядці «Добрий вечір»?
а) Різдво Христове; б)свято Василя Святого;
в) Різдво, свято Василя Святого, свято Водохреща.*

7. «Часник – як бик, цибуля – як зозуля, пшениця – як рукавиця» - це
а) епітети; б) пестливі слова; в) порівняння.*

8. У коляді «Нова радість стала» дарують літа щасливії
а) нашій славній Україні; *
б) добрим сусідам;
в) близьким і знайомим. 



9). У новорічному вірші «Засівна» вітають з
а) Новим роком;* б) Різдвом;
в) святом Водохреща.

10.У пісні «Нова радість стала» фігурують такі персонажі християнської релігії:
а) Христос; Бог;
б) Діва Марія, Христос (Син Божий)
в) Христос (Син Божий), Діва Марія, Бог.*

11. Свято української Коляди відзначається впродовж двох тижнів
а) із 1 по 12 січня;
б) із 10 по 22 січня; в) із 7 по 19 січня.*

12. Який настрій викликають у вас колядки та щедрівки?

















Співучий світ українського народу
Веснянки. Колискові пісні
1. Веснянками називаються закличні пісні, що співаються під час
а) початку жнив; б) свята Івана Купала;
в) весняних обрядів*

2. Після прийняття християнства веснянки стали традиційними для
а) Зелених свят і Великодня; * б) Різдва;
в) Свята Івана Купала.

3. Гаївки, гаїлки, маївки, рогульки – це
а) колядки; б) щедрівки; в) веснянки.*

4. Закликали весну, вірячи, що цим прискорюють її прихід, восновному
а) парубки; б) чоловіки;
в) жіночі та дівочі гурти, діти.*

5. Веснянка «Ой весно, весно, днем красна» побудована у формі
а) діалогу людини і весни; *
б) монологу весни про свій прихід;
в) діалогу між селянами.
6. Літечко, зіллячко, житечко, серпочок, віночок – це
а) пестливі слова;* б) епітети; в) метафори.

7. Колисковими називаються пісні, що їх співають, коли
а) коли треба розбудити дитину;
б) треба погратися з дитиною;
в) треба заколисати, приспати дитину.*

8.У центрі сюжету колискових пісень:
а) роздуми про власне майбутнє;
б) мрії про добробут;
в) дитина, її щастя, здоров’я.*

9. Рядки – повтори у народних колискових є для того, щоб
а) висловлені сподівання щасливої долі набули 

магічної сили заклинань.*
б) краще запам’ятовувати зміст пісні;
в) краще запам’ятовувати мелодію пісні.

10.У пісні «Ой ти, коте, коточок» мати бажає дитині в майбутньому
а) гарної роботи; б) добрих і вірних друзів;
в) щастя здоров’я, розуму.*

11.У пісні «Ой ну, люлі, дитя, спать» мати вижала три квітки:
а) первую сонливу, другую дрімливу, третюю пахучу;
б) первую сонливу, другую дрімливу, третюю мрійливу;
в) первую сонливу, другую дрімливу, третюю щасливу;*

12. Як ви розумієте слова поета М.Сингаївського про колискову пісню: «Це душа, яка ходить навшпиньках»?















Співучий світ українського народу
Пісні літературного походження.
Пісні – гімни. Стрілецькі пісні. 
1.    Урочиста пісня на честь певного героя, визначної події чи держави – це
а) ода; б) гімн;* в) ораторія.

2. Основою гімну нашої держави став вірш
а) «Заповіт»; б) «Ще не вмерла Україна»;*
в) «Молитва»


3. Авторами тексту гімну «Чи не вмерла Україна» є
а) Павло Чубинський, Михайло Вербицький;*
б) Олександр Кониський, Микола Лисенко;
в) Тарас Шевченко, Микола Лисенко.

4. Чорне море всміхнеться, Дніпро зрадіє, доленька доспіє – це
а) персоніфікація; * б) епітети; в) порівняння.

5. І покажем, що ми, браття
а) слов’янського роду;
б) козацького роду;*
в) єдиного роду.

6. У пісні – гімні «Молитва» просять Бога виростити нас
а) у чистій любові до краю;*
б) трудолюбами;
в) мужніми і хоробрими.

7. Найвідомішою серед стрілецьких пісень є пісня, яка стала одним із національних гімнів
а) «Молитва»; б) «Гей, видно село»;
в) «Ой у лузі червона калина похилилася».* 


8.Авторами пісні – маршу «Ой у лузі червона калина похилилася» є 

а) Степан Чернецький, Григорій Трух;*
б) Олесь Бабій, Антін Лотоцький;
в) Левко Лепкий, Роман Купчинський.

9. Марширують наші добровольці … визволяти українців із
а) татарських кайдан;
б) московських кайдан;*
в) власних кайдан.

10. У пісні «Гей, видно село» стрільців порівнюють із
а) соколами; * б) орлами; в) беркутами.

11. У пісні «Гей, видно село» січові стрільці йдуть
а) багатство здобувати;
б) свою землю обороняти;
в) за Вкраїну воювати.*

12. Назвати причини появи стрілецьких пісень. Чим ці пісні схожі на народні ?













Микола Вороний. Поема «Євшан – зілля»
1. Вороний – гімназист разом з іншими учнями організував гурток
а) «Український народ»;
б) «Українська мова»;
в) «Українська громада».*

2. Глибоко патріотичний вірш «За Україну» М.Вороний написав під впливом
а) Лютневої революції 1917 року в Петрограді;*
б) Жовтневої революції 1917 року в Петрограді;
в) створення УНР.

3. За жанром твір «Євшан – зілля» - це
а) вірш; б) п’єса; в) поема.*

4. Половецький хан посилає до сина гудця тому, що той
а) має красивий голос;
б) словом, піснею своєю всіх до себе привертає;*
в) вміє добре складати пісні.

5. Слова гудця не вражають сина, бо він
а) забув уже і батька, і родину;*
б) поспішає на полювання;
в) живе у розкоші.

6. Співець дає юнакові понюхати бадилля
а) безсмертника; б) євшан – зілля;* в) ковили. 


7. Як розумієте рядки з поеми:
Краще в ріднім краї милім
Полягти кістьми, сконати,
Ніж в землі чужій, ворожій
В славі й шані пробувати!

8. Манівцями ми блукаєм без дороги, бо в нас немає
а) сили, духу, що зрива на ноги;*
б) євшан – зілля; в) вірних товаришів.

9. Якою є головна думка поеми? Чому саме так вважаєте?

10. Великий віршований твір із розгорнутим сюжетом, на тлі якого зображуються важливі події, яскраві, сильні характери персонажів, - це
а) балада; б) поема;* в) ода;

11. Поему найчастіше відносять до жанру
а) ліричного; б) ліро – епічного;* в) епічного.

12. Зображення подій супроводжується
а) прологом; б) епілогом;
в) авторськими ліричними відступами.*






Тарас Шевченко. Поезії. 
1.Перша книжка поезій Т.Шевченка побачила світ у
а) 1841р.; б) 1838 р.; в) 1840 р.*

2. «Я люблю український народ, який дав світові такого титана, як Тарас Шевченко», - писав видатний російський письменник
а) Антон Чехов; * б) Лев Толстой;
в) Олександр Пушкін.

3. Вірш «Думка» («Тече вода в синє море») написаний Кобзарем
а) 1838 р. у Петербурзі; *
б) 1840 р. у Петербурзі;
в) 1839 р. у Петербурзі;

4. Провідним мотивом вірша «Думка» («Тече вода в синє море») є
а) захоплення красою рідного краю;
б) пошуки долі молодим козаком, самотність на
чужині;*
в) спогади про славне минуле козацтва.

5. «Шляхи биті», «молода дівчина», «ненька старенька» - це
а) метафори;
б) гіперболи; в) постійні епітети.*

6.Темою поеми «Іван Підкова» є
а) розповідь про один із походів запорожців на
Царгород;* 

б) розповідь про життя в Запорізькій Січі;
в) розповідь про життя в Україні.

7. Чому поет звертається до історичного минулого українського народу? Які паралелі проводить?

8. В основу поеми «Тарасова ніч» покладено історичну подію –
а) розповідь про повстання селян проти панської Польщі
1637 р.;
б) розповідь про похід запорожців проти татар;
в) повстання українців проти польської шляхти – уніатів
навесні1630 р.*

9. Прототипом головного героя поеми є
а) корсунський полковник Тарас Федорович
(Трясило);*
б) ватажок повстанців Северин Наливайко;
в) керівник повстанців Павло Бут (Павлюга).

10. «Мовчать гори, грає море, могили сумують» - це
а) гіпербола; б) метафора;* в) епітети.

11. Як розумієте рядки з поеми: «Тії слави козацької
Повік не забудем!»

12. Навіщо автор використовує у творі «Тарасова ніч» образ кобзаря?








.
І.Калинець. Поезії «Писанки», «Стежечка»,
«Блискавка», «Веселка», «Дим», «Криничка» 
1.Перша книга поезій І.Калинця, яка була схвально прийнята читачами та літературною критикою, називалася
а) «Поезії з України»;
б) «Вогонь Купала»;*
в) « Підсумовуючи мовчання».

2. Проякі тяжкі роки поет згадує так: «Мучився, але не каявся… Поезія допомогла вистояти. Зумів зберегти все написане…»:
а) про арешт і заслання за участь у правозахисних
акціях;*
б) перебування за кордоном;
в) про навчання в університеті.

3. Система віршованих рядків без рими, ритмічна єдність яких грунтується на інтонаційній подібності, вільний вірш – це
а) рефрен; б) епіграф; в) верлібр.*

4. «Мандрує писанка, сплітаються сади, писанка дзвенить» - це
а) епітети; б) метафори;* в) порівняння.

5. «Котились писанками ізгори… у мамині долоні»:
а) світлі хмаринки; б) дощові краплі;
в) ясні сонця.* 


6. Князенко Соняшник перестрів веселку
а) із золотим черевичком у руці;*
б) із золотим чобітком у руці;
в) із золотою стрічкою у руці.

7. «Сонце п’є та п’є .. через золоті соломинки»:
а) джерельну воду;
б) кришталеву воду;
в) калинову воду;*

8. Втік дим від вогнища і прихопив із собою
а) спечену картоплину;*
б) осінню прохолоду;
в) ранковий туман.

9. Веселка пішла до річки і взяла із собою
а) коромисло;* б) відро; в) туман.

10. «Така верчена ти, як дзиґа» - це
а) означення; б) гіпербола; в) порівняння.*

11. Поезії Ігоря Калинця властиве яскраво виражене відчуття нерозривної єдності з
а) природою;* б) минулим; в) сучасним.

12. Кого з поетів І.Калинець називає своїм учителем? Доведіть, що це справді так.






В.Винниченко «Федько – халамидник» 
1.«Спокій був його ворогом, з яким він боровся накожному місці», - ці слова про
а) Толю; б) Федька;* в) Гаврика.

2. Федько … візьме та повалить усе чисто – і своє, і чуже. Ще й
а) вибачається;
б) задумається; в) регочеться.*

3. Він міг би підійти тихенько, так що й не почув би ніхто, - але Федько того
а) не робив; б) не дотримувався; в) не любив.*

4. Коли діти жалілися на Федька його батькам, він
а) не плакав, не просився, не обіцяв, що більше не
буде;*
б) плакав, просився, обіцяв, що більше не буде;
в) йшов миритися з хлопцями.

5. Федько не любив
а) брехати і видавати товаришів;*
б) запускати з друзями змія;
в) бігати наввипередки з хлопцями.

6. «Дитина ніжна, делікатна, смирна. Чистенький, чепурненький. Завжди виходив надвір трошки боязко» – це
а) Толя; * б) Федько; в) Спірка.

7. Сніг зробився жовтий і брудний, а лід на річці такий, як 

а) розбите дзеркало;
б) намочений цукор; * в) дитяча ковзанка.

8. Оченята були якісь чудні, не то винуваті, не то злякані у
а) Федька; б) Толі;* в) Стьопки.

9. Федька вишукав місце, де перестрибнути з крижини на крижину, і
а) упав у воду;
б) перебрався на інший берег; *
в) повернувся назад.

10. Толя стояв на крижині і тихенько плакав. Йому на допомогу прийшов
а) Федька; * б) якийсь робітник; в) сусід.

11. «Федьку, я вірю тобі, я знаю, що ти ніколи не брешеш, не бреши й тепер», - сказав
а) батько халамидника;
б) батько Толі;*
в) мати Федька.

12. Що у вчинках Федька маємо право засуджувати, а що ні?








Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки»
Частина перша. 
1.    У Павлуші та Яви була прекрасна, благородна ідея
а) провести біля корівника трамвайні колії;
б) провести під птахофермою метро;
в) провести під свинарником метро.*

2. Ява - це
а) найкращий друзяка і напарник Павлуші;*
б) марка мотоцикла;
в) острів в Індійському океані.

3. Лекція, під час якої хлопці випустили пугутькало, називалася
а) «Виховання дітей на вулиці»;
б) «Батьки і діти»;
в) «Виховання дітей у сім’ї».*

4. Ява і Павлуша хотіли вперше в історії Васюківки влаштувати
а) бій без правил; б) бій биків;* в) бій півнів.

5. Другою кандидатурою на бій биків був
а) цап Жора; *
б) корова Контрибуція; в) бугай Петька.

6. Контрибуція підкинула Яву високо в небо 

а) рогами»; б) мордою;* в) копитами.

7. Побачивши діда Вараву хлопці заклякли, присівши,-
а) мов курчата перед шулікою; *
б) настороживши вуха;
в) води в рот набравши.

8. Ява врятованому кудлатому, капловухому рудому цуценяті дав ім’я
а) Полкан; б) Жучка; в) Собакевич.*

9. До четвертого класу Павлуша з Явою не дружив, бо Рень був
а) хвастливий; б) вредний;* в) тихенький.

10. Бомбили кавунами «військовий об’єкт» хлопці кілька хвилин, бо
а) самим страшно стало і совісно;*
б) руки заболіли;
в) лилася червона кавунова кров;

11. Від діда Салимона Павлушу врятував
а) Стьопка Карафолька;
б) Гришка Сало;
в) Ява Рень.*

12. Як розумієте такі слова: «Нема нічого кращого в житті за дружбу!»

Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки
(скорочено)
Частини друга, третя. 
1.    На першому засіданні гуртка вибрали п’єсу
а) «Аудитор»; б) «Ревізор»; * в) «Реалізатор».

2. Вивчити слова п’єси було
а) гірше за будь – які уроки;*
б) гірше, ніж вивчити вірш напам’ять;
в) гірше, ніж контрольна робота.

3. Що це «правильна п’єса» сказав
а) Ява Рень; б) дід Салимон; *
в) Стьопка Карафолька.

4. Переживання на сцені було таке,
а) наче вперше виліз на вершечок верби;
б) наче вперше стрибнув з верби у річку;*
в) наче вперше переплив річку

5. Хлопці бігли навмання
а) по безлюдному селу; *
б) по широкій дорозі; 

в) берегом річки.

6. Носа у книгу впхне і сидить під грушею нищечком
а) Ява Рень; б) Стьопа Карафолька;
в) Коля Кагарлицький.*

7. Хворого Яву дратувала
а) спритність сестри Яришки; *
б) надокучливість Яришки; в) усмішка сестри.

8. Хлопець подумав, що його рахунки з життям майже зведені, коли
а) прийшла медсестра; б) кольнуло в боці; 

в) подарував сестрі велосипед.*

9. Голова Яви крутилася від
а) того, що багато з’їв; в) довгого лежання.*
б) від високої температури;

10. Щастя так засліпило Яришку, що вона
а) весело посміхалася брату;
б) нічого не бачила;*
в) думала про брата.

11. Ява навіть перед смертю не міг спокійно дивитися, як
а) гине велосипед; *
б) лежить під колесом сестра;
в) як друзі граються м’ячем.

12. Сонце засяяло з неба, заспівали пташки, коли хлопчик почув від сестри
а) любий братику; б) так тобі і треба;
в) зараза чортова («загаза чортова»)* 












Емма Андієвська « Казка про яян» 
1.У своїй творчості письменниця використовує
а) здобутки народної творчості;
б) фольклорну магію та сучасний модернізм;*
в) правдиве відображення реальності.

2. «Казкою про яян» Е.Андієвська хотіла звернути увагу дитини на
а) красу природи;
б) незвичайні пригоди;
в) навколишній світ і людей у ньому;*

3. За словами автора, людина олюднюється тільки тоді, коли вона
а) говорить «ми», « ти»;*
б) думає тільки про себе;
в) довіряє своєму «я».

4. Невеличке прозове повчальне алегоричне оповідання про людське життя з моральним висновком – це
а) казка; б) притча;* в) поема.

5. За жанром притча споріднена з
а) байкою; * б) поезією; в) оповіданням.

6. Пастушок посковзнувся й упав у
а) воду;
б) глибочезне провалля;* в) яму.

7. Яяни запитань другої людини просто не чують, бо
а) глухі; б) німі; в) знають тільки своє «я».* 
8. Ніхто не може догодити яянинові, бо
а) тільки він сам усе знає і вміє; *
б) він дуже вередливий;
в) він дуже гордий.


9. Жоден мешканець цього міста не може відчинити брами, бо не спроможний вимовити коротеньке слово
а) ми; б) ти;* в) вони.

10. Всі тутешні мешканці майже вічні, бо
а) харчуються тільки корисними продуктами;
б) дихають свіжим повітрям;
в) «я» кожного із яян невичерпне.*

11. Замість дідуся хлопчик намацав тільки мішок, наповнений
а) самоцвітами;*
б) камінням; в) власними речами.

12. Доведіть, що «Казка про яян» - це притча..
















Ярослав Стельмах «Химера лісового озера, або Митькозавр із Юрківки» 
1.    Митько і Сергій перейшли в
а) п’ятий клас;
б) сьомий клас; в) шостий клас.*

2. Ірина Семенівна, вчителька ботаніки, дала дітям завдання зібрати на канікулах
а) колекцію комах; *
б) гербарій рідного краю;
в) колекцію корисних копалинь.

3. Хлопці вирішили їхати до Юрківки, де жила
а) бабуся Сергія;
в) Митькова бабуся.*
б) бабуся вчительки ;

4. Дядька Гната по – вуличному звали
а) Фа – Бекар;
б) Фа – Дієзом;* в) Ля – Бемоль.

5. Хлопцям про чудовисько возері розповів
а) дядько Гнат; в) Василь Трош.*
б) Трохим Гнатович;

6. Хлопці вирішили по черзі чергувати біля озера, щоб
а) чудовисько зненацька не напало на них;*
б) не проспати світанок;
в) встигнути розставити пастки.

7. У сільській бібліотеці хлопці брали книжки
а) про шпигунів; в) із ботаніки.*
б) із зоології;

8. Митькозавром назвати істоту з озера запропонував
а) Сергій; * б) Митько; в) Василь.

9. Операція «Курка» провалилась, бо в яму упав
а) Василь; б) дядько Гнат; в) дід Трохим.*

10. Митькова бабуся не могла хлопцями нахвалитися, що вони
а) такі роботящі в саду;
б) тихі, слухняні, сумні, посидючі;*
в) такі кмітливі, винахідливі.

11. Василь своїми розповідями про чудовисько хотів хлопців
а) розвеселити;
б) зацікавити вигадками; в) налякати.*


12. Митько запропонував Сергію
а) подякувати Василеві за такі чудові канікули;*
б) побити Василя за такі вигадки;
в) стати з Василем друзями.














Леонід Глібов. Байки.
1. У дитинстві майбутнього байкаря жартома називали
а) «овочевим принцем»;
б) «квітчастим королем»;*
в) «пахучим монархом».

2. Перший вірш Л.Глібова російською мовою називався
а) «Надія»; б) «Мрія»; в) «Сон».*

3. За першу збірочку віршів юний поет отримав від гімназійного керівництва
а) подяку; б) догану;* в) нагороду.

4. Твори для дітей у львівському журналі «Дзвінок» письменник друкував під

псевдонімом
а) дідусь Кенар;*
б) дідусь Жайвір;
в) дідусь Сич.

5.«За стряпчого, як завсігди годиться, була приставлена »
а) Лисиця; *
б) нікчемна Шкапа;
в) старенький Цап.

6. Часто вночі Щука відправляла линів, карасів, щупачка
а) Ослу; б) Цапу; в) Лисиці.*

7. Судді підтримали думку Лисички і
а) Щуку на вербі повісити звеліли;
б) Щуку вирішили отруїти;
в) Щуку кинули – у річку.*

8. «Вітер тихесенько гойдає, мов панночку яку…»
а) Муху – ледащицю; * в) Осу.


б) Бджолу – трудівницю;


9. «Та ніколи мені сидіти», - сказала
а) Оса;
б) Бджола – трудівниця;*
в) Муха – ледащиця.

10. «Не можна в двері – я в кватирку або пролізу в іншу дірку», - сказала
а) Муха – ледащиця;*
б) Бджола – трудівниця; в) Оса.

11. Побачивши здорового Вола, Жаба вирішила
а) погрітися на сонечку;
б) подивитися, як він воду п’є;
в) надутися, щоб стати більшою.*


12. Жаба нікого не слухала і
а) добилася свого;
б) з натуги луснула – та й одубіла;*
в) вирішила не зупинятися на досягнутому.











  
                                           Висновок
На мою думку даний збірник тестових завдань з української літератури допоможе  вчителям  систематично  здійснити перевірку здобутих   знань, а  учням систематизувати вивчений матеріал. Також посібник допоможе учням у процесі навчання, при систематизації знань та під час підготовки до ДПА і ЗНО
Розв’язування тестових завдань є доволі складною формою інтелектуальної діяльності учня. Тести містять завдання,які потребують від учнів застосовувати не тільки стандартні заучені навички, а й » навички вищого когнітивного рівня».
Тести на встановлення відповідності, на мою думку, є найбільше логічно виправдані в шкільний практиці. По – перше , формується уміння розпізнавати мовні явища й закономірності, по- друге , установлювати причинно- наслідкові зв’язки мовних явищ, по – третє, дають можливість перевірити ефективність засвоєння теоретичного матеріалу й засвоєння його на практиці.
Дані тести вчитель може використати на різних етапах уроку (під час перевірки домашнього завдання, засвоєння нового матеріалу, самостійного опрацювання учнями програмових творів та ін..) 















                    Список використаної літератури
1.    Глібов Леонід. Твори у двох томах.-К.: Наукова думка, 1974.-510с.
2.    Караменова Т. Книжки, що не зраджують//Українська мова і література в середніх школах, гімназіях, ліцеях.- 2001. №3.
3.    Костюк О., Гончарова Н. Байка. ЇЇ особливості в українській та світовій літературі// Українська мова та література: Шкільний світ .- 2005. Жовтень. –с. 25-27
4.    Мартин Н. «Знов сниться нації легенда про ностальгійний дар євшану»//Дивослово. – 2004 .- №7 .- с. 59-64.
5.    Панченко В. Присяжнюк С. Федько-халамидник та інші // Дивослово. – 2005. - №7.- с.21-24
6.    Сахарчук О. Застосування інтерактивних технологій для вивченння теми «Байки Леоніда Глібова»» у 6-му класі// Українська мова і література: Шкільний світ.- 2005.
7.    Словник іншомовних слів.- К.: Довіра, 2000. 1018с.
8.    Шевченко Т. Твори в двох томах. Т. 1. – К.: Дніпро, 1966. – 747с.
9.    Українська література. Хрестоматія нововведення творів / Упор. Мовчан Р. – К.: Генеза, 2002. – 495 с.

10. Дивослово. 2003- №10 .

Немає коментарів:

Дописати коментар